کرج عظیمیه گلستان ۲۱م، پلاک ۱۵ واحد ۹

09129534862

info@sgk-co.org

صنعت گستر خورنگان

شرکت صنعت گستر خورنگان (سهامی خاص)

مصارف پلی آلومینیوم در صنعت

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در صنعت بسیار زیاد است. این ماده در صنعت به پک یا (PAC) هم معروف است. فرمول پلی آلومینیوم کلراید AL2(OH)nCI6 است. این ماده به صورت مایع و جامد تولید می شود.
هیدرازین هیدرات

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید

یکی از فراوان ترین عناصر موجود در کره زمین پس از سیلیکون و اکسیژن، آلومینیوم است. استفاده از این ماده در تمام جهان امروزه رواج بسیار زیادی دارد و فرآوری آن کار چندان هزینه بری نیست. در این مقاله می خواهیم کاربرد پلی آلومینیوم کلراید را با هم بررسی کنیم و ببینیم چقدر با عنصر خالص آلومینیوم تفاوت دارد. در صورتی که شما هم به دانستن آن مشتاق هستید در ادامه این مقاله با پگاه محیط همراه باشید. در شیمی، پک به عنوان یک منعقد کننده شناخته می شود.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید در صنعت بسیار زیاد است. این ماده در صنعت به پک یا (PAC) هم معروف است. فرمول پلی آلومینیوم کلراید AL2(OH)nCI6 است. این ماده به صورت مایع و جامد تولید می شود. این ماده معمولا به رنگ های سفید و زرد دیده می شود. پک جامد معمولا به صورت کریستالی و پودر است. پک بسته به نوع خوراکی و صنعتی بودن، در رنگ های از سفید تا زرد مایل به قرمز دیده می شود.

تولید پلی آلومینیوم کلراید

برای دانستن کاربرد پلی آلومینیوم کلراید باید روش ساخت آن را هم بدانید. برای ساخت پک از دو روش استفاده می شود. روش اسیدی و قلیایی برای ساخت پک استفاده می شود. در روش اسیدی هیدروکلریک به خاکستر آلومینیوم اضافه می شود. پس از این واکنش پک تولید می شود. در روش قلیایی پس از فرایند رسوب گذاری و فیلتر کردن مواد اضافی در نهایت ماده ای که خشک می شود پلی آلومینیوم کلراید است.

انواع پلی آلومینیوم کلراید

اگر بخواهیم انواع این ماده را دسته بندی کنیم، می توان آن را به دو نوع فاضلابی و بهداشتی دسته بندی کرد. پک آشامیدنی پس از حل شدن در آب باعث شفافیت آن می شود. پک فاضلابی نمی تواند باعث شفافیت آب شود و همین موضوع از قدرت آن می کاهد. در صورتی که می خواهید انواع پلی آلومینیوم کلراید را تهیه کنید می توانید به قسمت فروشگاه سایت ما مراجعه کنید و با دیدن گزینه های موجود اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنید.

خواص پلی آلومینیوم کلراید 

 کلرید آلومینیوم بی آب به شکل خالص به شکل بلورهای بی رنگ است، اما در صورت وجود اثری از کلرید آهن زرد می شوند. کلرید آلومینیوم بدون آب به شدت با آب واکنش می دهد و محلولی از هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم را تشکیل می دهد که به نوبه خود به هیدروکسید آلومینیوم که در  محلول رسوب می کند، هیدرولیز می شود. ما نمی توانیم دوباره کلرید آلومینیوم بی آب را با تبخیر محلول آبی بدست آوریم، زیرا فرآیند هیدرولیز در این مورد ترجیح داده می شود که در آن کلرید هیدروژن با رسوب هیدروکسید آلومینیوم آزاد می شود. رسوب هیدروکسید آلومینیوم در محلول های آبی کلرید آلومینیوم را می توان با افزودن اسید هیدروکلریک اضافی حذف کرد. کلرید آلومینیوم بدون آب در اتانول و دی اتیل اتر محلول است. محلول های آبی کلرید آلومینیوم جریان الکتریکی را هدایت می کنند، اما مذاب آن به دلیل تشکیل مولکول های دایمر عایق جریان الکتریکی رسانا نیست.

شرکت صنعت گستر خورنگان، فروش هیدرازین هیدرات 55 درصد