کرج عظیمیه گلستان ۲۱م، پلاک ۱۵ واحد ۹

09129534862

info@sgk-co.org

صنعت گستر خورنگان

شرکت صنعت گستر خورنگان (سهامی خاص)

پلی آلومینیوم کلراید (PAC)

پلی آلومینیوم کلراید به دو صورت مایع و جامد پودری یا کریستال های سفید شیری تا زرد پررنگ، در گریدهای مختلف، تولید می شود.
هیدرازین هیدرات

پلی آلومینیوم کلراید (Poly Aluminum Chloride) یا آلومینیوم کلراید هیدراته با فرمول شیمیایی AL2 (OH)n Cl6، یک پلیمر معدنی (غیر آلی) با خاصیت منعقد کنندگی قوی و کارایی بالا می باشد که به اختصار PAC نامیده می شود. مونومر آن، یک کمپلکس دو هسته ای از آلومینیوم می باشد. این ماده از تکنولوژی ساخت بالا و مواد خام باکیفیت بهره مند بوده و در دهه های اخیر تولید شده است. در واقع این ماده تازه وارد به جمع مواد شیمیایی، جایگزین مناسبی برای دو ماده سولفات آلومینیوم و کلروفیک به عنوان دو منعقد کننده قدیمی به شمار می رود. همچنین از جمله مزایای آن می توان به خلوص بالای ماده، وزن مولکولی و خاصیت منعقد کنندگی بالا اشاره کرد.

پلی آلومینیوم کلراید به دو صورت مایع و جامد پودری یا کریستال های سفید شیری تا زرد پررنگ، در گریدهای مختلف، تولید می شود. محدوده عملکرد آن در PH تقریبی 5 تا 9 می باشد. با این حال بهترین محدوده کارایی پلی آلومینیوم کلراید در محدوده خنثی با PH 6.5 تا 7.5 است.

Drinking and industrial water specifications table
Types of  Polyaluminum chloride The features
Appearance The purity The amount of insoluble impurities Iron
Drinking Light yellow At least 29% Maximum 0.5% Maximum 0.2%
industrial Golden yellow At least 28% Maximum 1% Maximum 0.1%
مزایای پلی آلومینیوم کلرید
  • محدوده عملکرد وسیع PH
  • کاهش کمتر PH آب
  • عدم تغییر بافت شیمیایی آب
  • بهداشت بیشتر آب تصفیه شده
  • عمر مفید طولانی
  • بدون نیاز به استفاده از آهک و سایر افزودنی ها برای تنظیم PH آب
  • کاهش تولید لجن زباله
  • جلوگیری از آسیب دیدن و خوردگی تجهیزات به واسطه PH پایین آب
  • کاهش 4 تا 5 برابری دوز منعقد کننده
  • عدم تغییر PH آب تصفیه نشده
  • کارایی بالا
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • کاهش فعالیت خوردگی آب

بازار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  : روند بازار

پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  موثر و منعقد کننده است. همچنین در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی مانند دئودورانت ها و ضد عرق ها ، در تصفیه آب آشامیدنی و همچنین برای اندازه کاغذ به کار می رود.

از بین کلیه کاربردهای آن ، پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  به طور گسترده ای برای تصفیه آب استفاده می شود. این امر باعث افزایش میزان لخته شدن و انعقاد خون در طی فرآیند تصفیه آب می شود و باعث می شود ناخالصی ها یک لخته تشکیل دهند یا به هم انعقاد شوند. پس از رسوب ، این روشها می توانند با روشهای دیگر حذف شوند. در اواخر اخیر ، پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  را در تصفیه آب جایگزین کرده است زیرا باعث ایجاد لکه های بزرگتر می شود.

تولیدکنندگان به دنبال روش هایی هستند که می توانند از طریق آن مقدار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  به میزان زیادی تولید کنند تا بتواند به مصرف کنندگان بالقوه در سراسر جهان صادر شود. افزایش مصرف و تقاضا برای پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  معادل متغیر روند زندگی و همچنین تحولاتی که در فرآیندهای صنعتی اتفاق می افتد که در آن تصفیه فاضلاب برای ایمنی محیط ضروری شده است. آب تصفیه نشده در صورت دفع بی اثر ، می تواند به گیاهان و جانوران آسیب برساند و به نوبه خود بر تنوع زیستی آن منطقه خاص تأثیر بگذارد.

افزایش آگاهی در مورد استفاده از آب آشامیدنی ایمن به دلیل درگیر شدن و سرمایه گذاری توسط سازمان های دولتی منجر به افزایش تقاضا برای پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  شده است که با موفقیت جایگزین آلوم در اکثر کشورها شده است که باز هم تصور می شود عامل اصلی محرک بازار است. در آینده ی نزدیک.

بازار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  : چشم انداز منطقی

بازار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  در آمریکای شمالی به خوبی توسعه یافته است و فعالیت های بیشماری در رابطه با تصفیه آب در اینجا در مقیاس وسیعی انجام می شود. در منطقه آسیا اقیانوس آرام ، بازار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  در مرحله توسعه خود است و به همین دلیل پیش بینی می شود این منطقه طی چند سال آینده شاهد تکامل تدریجی باشد. اروپا نرخ رشد نسبتاً ثابت را برای بازار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  ارائه می دهد. در خاورمیانه و آفریقا ، به دلیل فعالیتهای تصفیه آب متعدد ، تغییر سبک زندگی مردم و آگاهی در مورد بهداشت و بهداشت ، تقاضا برای کلرید آلومینیوم افزایش می یابد و سرانجام افزایش می یابد. احتمالاً بازار پلی آلومینیوم کلراید (PAC)  در آمریکای لاتین به دلیل محدود بودن برنامه های کاربردی و عدم آگاهی ، با سرعتی آهسته گسترش خواهد یافت.

شرکت صنعت گستر خورنگان، فروش هیدرازین هیدرات 55 درصد