کرج عظیمیه گلستان ۲۱م، پلاک ۱۵ واحد ۹

09129534862

info@sgk-co.org

صنعت گستر خورنگان

شرکت صنعت گستر خورنگان (سهامی خاص)

ساختار هیدرازین چگونه است؟

هیدرازین یک ترکیب معدنی با فرمول مولکولی N2H4 با وزن مولکولی 32.05 gr/mol به عنوان یک مایع قابل اشتعال پذیر، بی رنگ ، روغنی و محلول در آب میباشد.فشار بخار در ۲۵ درجه سانتی گراد ۱۴٫۴ppm Hg می باشد.
هیدرازین

هیدرازین یک ترکیب معدنی با فرمول مولکولی N2H4 با وزن مولکولی 32.05 gr/mol به عنوان یک مایع قابل اشتعال پذیر، بی رنگ ، روغنی و محلول در آب میباشد.فشار بخار  در ۲۵ درجه سانتی گراد ۱۴٫۴ppm Hg می باشد.
این ماده دارای بوی نافذ و تندی میباشد ،که شبیه به آمونیاک است و آستانه بوی آن 3.7 ppm است. همچنین بسیار سمی و خطرناک است اما ترکیب آن به صورت هیدراته (NH2NH2.XH2O) خطرناک نیست.

فرمول و ساختار

فرمول شیمیایی هیدرازین NH2NH2 است. فرمول مولکولی آن N2H4 است و جرم مولی آن 32.04 گرم در مول است.  که از دو گروه NH2 به صورت کووالانسی بهم متصل است. هر یک از گروه های N-NH2 یک شکل هرمی شکل می گیرد.

وقوع

هیدرازین به طور طبیعی توسط بعضی از میکروارگانیسم ها از جمله مخمر ، باکتری و قارچ تولید می شود ، زیرا در اکسیداسیون بی هوازی آمونیاک یک واسطه است.

تهیه

تولید تجاری هیدرازین به روش Raschig انجام می شود ، که در آن محلول هیپوکلریت سدیم با آمونیاک اضافی برای تشکیل یک واسطه کلرامین استفاده می شود ، که سپس محصول هیدرازین نهایی را به همراه اسید هیدروکلریک می دهد.

NaOCl + NH3 → H2N-NH2 + HCl

همچنین می تواند در یک فرآیند مرتبط با استفاده از اوره ( (H2N-CO-NH2) به جای آمونیاک تهیه شود:

H2N-CO-NH2 + NaOCl + 2 NaOH → N2H4 + H2O + NaCl + Na2CO3

خصوصیات بدنی

هیدرازین یک مایع بی رنگ و متراکم است که بوی قوی آمونیاک دارد. چگالی آن 1.02 گرم در میلی لیتر و نقطه جوش 114 درجه سانتی گراد است. بسیار قابل اشتعال و محلول در آب است.

جدول مشخصات هیدرازین

در ادامه جدول مشخصات کامل هیدرازین به همراه ساختار لوئیس این ماده ارائه شده است.

فرمول شیمیایی NH2NH2
فرمول مولکولی n2h4
جرم مولی 32.04 گرم
نقطه ذوب 51.7- درجه سانتی گراد
نقطه جوش 120.1 درجه سانتی گراد
دانسیته 1.03 g/mL at 20 °C
آستانه بو PPM 3.7
خصوصیات قابل اشتعال و بی رنگ

همچنین ساختار لوییس هیدرازین به شکل زیر است:

خواص شیمیایی

هیدرازین یک پایه بسیار واکنش پذیر و کاهش دهنده ماده است و در سنتز آلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هیدرازین یک پایه متوسط ​​است ، در حالی که محلول های آبی آن بسیار قلیایی است. با اکسیدانها ، اسیدها ، فلزات و اکسیدهای فلزی به شدت واکنش نشان می دهد و خطر بالقوه آتش سوزی و انفجار ایجاد می کند. هنگام گرم شدن تا تجزیه ، دود سمی اکسید نیتروژن ، آمونیاک و هیدروژن ساطع می کند ، که می تواند منجر به آتش سوزی و انفجار نیز شود.

موارد استفاده

از هیدرازین برای بسیاری از کاربردهای صنعتی از جمله تهیه کف پلیمر ، کاتالیزور پلیمریزاسیون ، سموم دفع آفات و گاز مورد استفاده در کیسه های هوا استفاده می شود. چندین داروی مهم بر پایه هیدرازین و مشتقات آن استوار است. هیدرازین همچنین در سوخت های مختلف راکت ، در نیروگاه ها ، در سنتز ارگانیک و در سلول های سوخت به عنوان جایگزین ایمن تر برای هیدروژن استفاده می شود.

اثرات سلامتی / خطرات ایمنی

هیدرازین با وجود کاربردهای دارویی دارای ترکیب بسیار سمی است. قرار گرفتن در معرض هیدرازین در غلظت های زیاد می تواند باعث سوزش چشم ها ، بینی و گلو شود و همچنین بر کبد ، کلیه ها و سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد. علائم شدید مواجهه شامل سردرد ، حالت تهوع ، ورم ریوی ، تشنج و حتی اغما است. محلول های هیدراز خورنده هستند و می توانند باعث سوختگی پوست شوند.

فروش هیدرازین هیدرات

جهت خرید هیدرازین هیدرات از شرکت صنعت گستر خورنگان ، عمده فروش مواد شیمیایی، با واحد فروش ما در ارتباط باشید تا از مشاوره قبل از خرید و پشتیبانی همکاران ما برخوردار شوید.

شرکت صنعت گستر خورنگان، فروش هیدرازین هیدرات 55 درصد