کرج عظیمیه گلستان ۲۱م، پلاک ۱۵ واحد ۹

09129534862

info@sgk-co.org

صنعت گستر خورنگان

شرکت صنعت گستر خورنگان (سهامی خاص)

شرایط نگهداری هیدرازین هیدرات

با توجه به نتایج علمی ، هیدرازین حتی پس از مصرف طول عمر دوزهای مسموم به طور غیرقابل سمیت ، بسیار سرطان زا هستند. بنابراین طبقه بندی هیدرازین به عنوان "سرطان زا" باید مجددا ارزیابی شود.
نگهداری هیدرازین هیدرات

هیدرازین هیدرات که با مخفف HH شناخته می­شود یک مایع بی رنگ روغنی ، سمی و با بوی شبیه به آمونیاک است. این ماده بسیار ناپایدار است بوده و در دو گرید صنعتی و  بهداشتی در بازار یافت می­شود .

به طور کلی هیدرازین­ها به دسته­ای ازمواد آلی که با جایگزینی یک یا چنذ اتم هیدروژن توسط گروه آلی به دست می ­آید گفته مي­ شود.  این ترکیب توسط برخی میکروارگانیسم ­هایی مانند باکتری­ ها ، مخمر و قارچ ­ها به دست می­آید. هیدرازین مانند آمونیاک یک باز شیمیایی است اما 15 برابر ضعیف­تر از آمونیاک است. محلول‌های آبی هیدرازین بسیار قلیایی است.

 

نام ماده هيدرات هيدرازين
فرمول شیمیایی N2H5OH
جرم ملکولی 50.06گرم بر مول
دمای­ ذوب 51- درجه سانتي­گراد
دمای جوش 120درجه سانتي­گراد
شکل ظاهری مايع بي­رنگ

هیدرازین چه تأثیراتی بر بدن شما می گذارد؟

قرار گرفتن در معرض هیدرازین می تواند باعث سوزش پوست / درماتیت تماسی و سوزش ، سوزش چشم ، بینی / گلو ، حالت تهوع / استفراغ ، تنگی نفس ، ورم ریوی ، سردرد ، سرگیجه ، افسردگی سیستم عصبی مرکزی ، بی حالی ، کوری موقت ، تشنج و اغما شود.

آیا هیدرازین یک سرطان زا است؟

با توجه به نتایج علمی ، هیدرازین حتی پس از مصرف طول عمر دوزهای مسموم به طور غیرقابل سمیت ، بسیار سرطان زا هستند. بنابراین طبقه بندی هیدرازین به عنوان “سرطان زا” باید مجددا ارزیابی شود.

چرا هیدرازین ناپایدار است؟

هیدرازین یک مایع به شدت سمی و خطرناک ناپایدار است که بوی کمی مانند آمونیاک   می دهد  احتمالاً به این دلیل که از دو مولکول آمونیاک ساخته شده است.

حمل و نقل و بسته ­بندی هيدرات هيدرازين

محل نگهداری بشکه‌ها باید مجهز به سیستم تهویه ، فاضلاب مطمئن ، دور از تابش مستقیم نور خورشید و دیگر منابع انرژی باشد. باید از وجود فلزات ، اکسیدهای فلزی ، مواد متخلخل در این محل اجتناب و برای جلوگری از جرقه‌های الکتریکی ناشی از الکتریسیته ساکن ، مخازن نگهداری هیدرازین را به زمین منتقل کرد.

اين ماده دربشكه ­هاي 200 كيلوگرمي موجود مي­باشد.

شرکت صنعت گستر خورنگان، فروش هیدرازین هیدرات 55 درصد